Pomiń nawigację

Materiały wideo

Filmy szkoleniowe
Wywiady
Prawo
Zarządzanie

Zasady sporządzania umów między przedsiębiorcami

Data publikacji: 05.03.2024 Czas trwania:

Celem rozmowy jest poprowadzenie przedsiębiorcy przez najważniejsze elementy i postanowienia z umowy B2B. Tak uporządkowana wiedza pozwoli wybierać, z dostępnych rozwiązań, te najlepsze dla stron i specyfiki danej umowy. Prawnik może skonstruować fantastyczną umowę, ale to przedsiębiorca musi wiedzieć, jakie ma możliwości, co dają mu poszczególne zapisy i na co zwrócić uwagę przy przygotowywaniu umowy.

W roli eksperta wystąpiła Magdalena Biedrzycka, adwokat wspierająca prawnie przedsiębiorców od 14 lat.

Wybrane zagadnienia poruszone podczas rozmowy:

  1. Jakie jest minimum formalności przy zawieraniu umowy?  02:50
  2. Dlaczego warto sprawdzić drugą stronę umowy? 11:44
  3. Czy tytuł umowy ma znaczenie? 14:18
  4.  Strony umowy – najważniejszy element umowy? 17:59 oraz 26:38
  5. Oświadczenia stron. 22:16
  6. Preambuła. 24:24
  7. Czy znasz te określenia „essentialia negotii” i „accidentalia negotii”? 29:41
  8. Zabezpieczenia, które można wpisać do umowy. 32:29
  9. Kto dobrowolnie poddaje się egzekucji? 39:26
  10. Na czym polega zastaw i przewłaszczenie na zabezpieczenie? 40:37
  11. A jak wygląda sytuacja z zadatkiem i zaliczką? 43:14
  12. Dlaczego kara umowna jest dobrą metodą zabezpieczenia umowy? 47:01
  13. Zabezpieczenie umowy w formie weksla. 49:12
  14. Postanowienia dodatkowe. 52:59
  15. Stosowanie klauzul w praktyce. 57:53
  16. Postanowienia końcowe. 01:10:46

Prezentację do tej rozmowy znajdzisz ▶︎ tutaj.

📩 Daj nam znać, jeżeli to nagranie pomogło Twojej firmie lub masz do niego uwagi! Nasz adres to crmsp@parp.gov.pl.