Pomiń nawigację

Rozwój kompetencji

Zwiększenie konkurencyjność firmy ProM Dagmara Lech poprzez opracowanie i wdrożenie nowego i innowacyjnego produktu

Beneficjent

ProM Dagmara Lech

Wartość projektu

200 000,00 PLN

Wartość dofinansowania

39 601,19 EUR

Program operacyjny

Fundusze norweskie

Działanie

Schemat małych grantów dla przedsiębiorczych kobiet

Opis projektu

Dzieci z alergiami pokarmowymi, kontaktowymi i wziewnymi ze względu na swoje dolegliwości doświadczają na co dzień wykluczenia związanego z wieloma ograniczeniami, takimi jak brak możliwości spożywania tortów i większości przekąsek podczas zabaw urodzinowych rówieśników, brak możliwości posiadania zwierząt domowych, ograniczona możliwość odwiedzania rówieśników i rodziny, w domach w których mieszkają zwierzęta lub używane są dywany i inne przedmioty gromadzące kurz. Będąc mamą takich dzieci dostrzegłam więc konieczność edukacji – zarówno osób cierpiących na alergie, jak i ich otoczenia. Projekt dotyczy opracowania i wdrożenia aplikacji zawierającej 5 gier edukacyjnych dla dzieci z różnymi alergiami. Na polskim rynku brak jest aplikacji dla dzieci z alergiami, które łączyłyby walory edukacyjne i poznawcze z atrakcyjną formułą w postaci gry. Aplikacja przeznaczona jest dla dzieci do 10 lat, które potrzebują szczególnie: samoakceptacji i akceptacji trudności/inności związanej z posiadanymi alergiami, a także poczucia własnej wartości wynikającego z tej akceptacji, nauki samodzielności w zakresie unikania zagrożeń związanych z alergią i z czynnościami pielęgnacyjnymi. Dzieciom borykającym się z alergiami bardzo potrzebna jest również przystępnie podana wiedza na temat wpływu alergenów na funkcjonowanie organizmu, nauka sposobów radzenia sobie ze skutkami alergii i pomoc w zapobieganiu intensyfikacji negatywnych skutków alergii. Stworzone przeze mnie narzędzie będzie wspomagało akceptację uciążliwych sytuacji związanych z posiadaną alergią (konieczność przyjmowania leków, wykonywania testów czy uczestniczenia w zabiegach pielęgnacyjnych). Pozwoli ona dzieciom utożsamiać się z wybranym bohaterem, który również cierpi na alergie i tak, jak dziecko ma np. ograniczenia żywieniowe czy musi poddawać się różnym zabiegom lub przyjmować leki. Celem aplikacji będzie również wsparcie dla rodziców w wyjaśnianiu dzieciom, dlaczego należy unikać alergenów i jak bardzo mogą one być niebezpieczne (np. ze względu na ryzyko wstrząsu anafilaktycznego). Planowany model biznesowy zakłada nieodpłatne udostępnianie aplikacji i czerpanie zysków z reklam - taki model będzie najbardziej efektywny finansowo, jak również uzasadniony efektem edukacyjnym i społecznym produktu, umożliwiając powszechny dostęp do niego. Projekt obejmuje usługi opracowania i wdrożenia nowego produktu oraz mentoring.
logo Fundusze Norweskie