Pomiń nawigację

Nowe produkty i inwestycje

EkoBrowar - dywersyfikacja produkcji zakładu poprzez wprowadzenie na rynek nowych organicznych produktów.

Wartość projektu

9 376 991,10 PLN

Wartość dofinansowania

987 739,59 EUR

Program operacyjny

Fundusze norweskie

Działanie

Technologie przyjazne środowisku

Opis projektu

Rynek żywności ekologicznej w Polsce rozwija się bardzo szybko i w zeszłym roku odnotowaliśmy 20-procentowy wzrost liczby zapytań dotyczących piwa z segmentu bio. Jesteśmy browarem rzemieślniczym znanym pod nazwą Browar Maryensztadt, a nasz projekt Eko Browar ma na celu wprowadzenie na rynek pięciu nowych linii produktów ekologicznych oraz zmianę procesu produkcyjnego na bardziej przyjazny środowisku. Dzięki realizacji projektu staniemy się pierwszym browarem w Polsce wytwarzającym produkty oznaczone tzw. „euroliściem”, tj. znakiem rolnictwa ekologicznego przyznawanym przez Komisję Europejską. Będą to: organiczne: piwo, kawa typu nitro cold brew oraz napój fermentowany kombucha a także organiczna mąka z filtratu (o lepszych parametrach odżywczych od standardowej mąki) i suszona gęstwa drożdżowa jako wysoce odżywcza pasza dla zwierząt hodowlanych, obecnie w Polsce niedostępna. Skład i prototypy produktów zostały opracowane podczas prac rozwojowych prowadzonych w naszym laboratorium i będą podlegały dalszym badaniom w ramach projektu, a następnie certyfikacji bio. Efekt środowiskowy projektu obejmuje obniżenie: rocznej emisji CO2 wykorzystywanego dotąd w procesie produkcyjnym o 4,6 ton, zużycia energii elektrycznej o 0,05 GW oraz wolumenu wytwarzanych odpadów (głownie filtratu poprodukcyjnego) o 21,54 ton. Rezultaty te osiągniemy dzięki: ponownemu wykorzystaniu bioodpadów (młóta) do produkcji energii cieplnej, całkowitemu wykorzystaniu filtratu (stanowiącego odpad w browarnictwie) do produkcji mąki, zastosowaniu paneli słonecznych, redukcji zużycia gazu służącego do wytworzenia pary wodnej, wykorzystaniu w procesie produkcyjnym azotu zamiast CO2, redukcji zużycia worków do pakowania słodów i palet oraz wyeliminowaniu folii do pakowania. Koszty projektu obejma dostosowanie istniejącej hali produkcyjnej do potrzeb nowych linii produkcyjnych, które muszą być oddzielone od produkcji nieorganicznej, zakup maszyn produkcyjnych, zakup paneli fotowoltaicznych, które zostaną zainstalowane na dachu browaru, prace rozwojowe i usługi certyfikacyjne.
logo Fundusze Norweskie